Jacobs jultåg

Jacobs jultåg

ONTARIO Rensa spåret, här kommer St. Jacobs Aberfoyle Model Railway. Bara i tid för semesterperioden, tog tåget tillbaka denna vecka, säger Mike Craig, verkställande direktör och sonson av järnvägsstiftaren, inklusive en gondol som bär Santa med sin släde , ren, inklusive Rudolph med sin upplysta näsa och staplar av presenter. Tåget dras av en ångmotor och består av fem bilar, som alla är tända. Där finns en boxbil belagd i flerfärgade ljus, en gondolbil fylld med tända julgranar och en annan snögubbe med ett gott jultecken fast i dem, sa Craig. De två sista bilarna är fyllda med presenter och upplyst med godisrörsljus medan Santa och hans entourage tar upp den bakre. Den säsongsbundna tågdisplayen fortsätter helgerna fram till slutet av året. ALLTID FÖRSÄLJNINGEN, förlorar sitt Går Man Ner I Vikt hem på grund av utveckling runt Aberfoyle Loppmarknaden , det tog hjälp av tusentals frivilliga timmar att flytta och återställa den massiva järnvägsskärmen. För att komma ifrån Aberfoyle sa Craig att skärmen skars i 51 sektioner Viktminskning Tabletter och flyttade 40 kilometer till sitt nya hem. Därefter ägde ommontering, omdirigering och inställning av allt upp 14 månader. O-skala modellutformningen som visar södra Ontario i slutet av 1950-talet ägs och drivs nu av Waterloo County Heritage Preservation Inc. registrerat välgörenhet. Den utarbetade layouten täcker 279 kvadratmeter och är en av Kanada mest detaljerad skärmar. Den har invecklade replikor av stads- och landsbygdsscenarier med handbyggda modeller av kanadensiska nationella och kanadensiska Stillahavsområden. ARBETE PÅ RAILROADVisitors kommer att se båda Kanada stora järnvägar som körs på separata sätt att flytta. Färdiga tåg görs i terminal varv och sedan växlade längs sina vägar. Det finns upplysta passagerarbilar med full inredningsdetaljer för att återskapa den stora järnvägen, avgår stora stadsstationer och passerar förortsstationer och små landsbygdsdepoter. Modeller av sena ånglokon och första generationens dieslar, som är autentiskt detaljerade för specifika prototyper, ger kraften. Tågen går genom natursköna landskap, passerar fält, floder, städer, Gå Ner I Vikt På En Vecka en stor stad och en del av Niagara Escarpment. New är en uppfödning av barn och Mennonites möteshall som går med i många erkända industrier och strukturer från den tiden. Beräknad är HLR-väst Toronto stationen, Hamilton Royal Connaught Hotel, det gamla Galt-postkontoret och Guelphs historiska stadshus. En folkmassage är nattscenen när rumsbelysningen dimmer och hundratals små lampor kommer in i byggnaderna. När natten fördjupas, går många av husljuset ut och du kan höra ensamma tjuvfiskarna på tågen genom natten före dagbrottet. Det finns även den kanadensiska, en åtta bilversion av HLRs transkontinentala tåg i sina ursprungliga 1955-färger. bilar är helt detaljerade med tända interiörer och ryttare. Det finns mer än 250 godsvagnar som visar utrustningen med original-stil trä cabooses. Det tar sex operatörer i ett kontrolltorn ovanför betraktningsgolvet för att köra allt. Craig farfar, sen Frank Dubery, med hjälp av mormor Gay upphöjde ursprungligen ett ångstång och öppnade den ursprungliga Aberfoyle Junction 1972. Bildskärmen var en enkelspårig gren som korsade en dubbelspårig huvud och korsningen var mittpunkten och det växte därifrån.